Monday 16 June 2014
perompak@13:58

dalam tiga minggu lepas, rumah aku kena rompak. walaupun tak banyak barang yang hilang, kesannya tetap terasa jugak. aku hilang handphone aku yang belum sampai setahun. handphone hadiah appreciation dari abah. sumpah sedih gila tapi bila aku fikir yang ada benda yang lagi buruk yang boleh jadi, aku jadi bersyukur sebab yang hilang cuma 2 buah laptop dan handphone aku je. keluarga aku selamat, aku tak kena bunuh, dia tak rogol aku, dia tak ambil gambar aku, dia cuma ambil handphone aku je. memang trauma, tapi sebab traumalah aku cari Tuhan aku. mungkin ini panggilan dia, mesti ada hikmah. 

aku baca kat twitter "when Allah took something off your hand, its only because He wants to replaced it with something better"abah ganti handphone aku. mama makin rapat dengan aku, adik adik cuba respect ketakutan aku, along tegur aku baik baik, angah call aku, maklang peluk aku kuat kuat, pakcik makcik datang rumah bagi semangat yang hilang. ya Allah apa lagi yang kurang? apa lagi yang aku nak mintak dari Engkau ya Allah? aku hilang kawan baik yang pernah satu hari dulu bagi makna besar dalam hidup aku. sampai sekarang aku masih sedih, tapi aku tahu ini yang terbaik. aku doa dekat Allah, berilah aku kawan yang bawa aku dekat Kau, aku yakin kau dengar doa aku. dan aku yakin ini perancangan kau untuk aku. aku harap sahabat itu maafkan aku. insyaAllah. 

kami report police tapi apa yang kami harap dari police bukan seperti yang kami jangka. polis tu instead of tenangkan kami, dia persoalkan kenapa aku tak jerit bila perompak tu masuk bilik. dia tuduh aku si mangsa bersubahat dengan perompak tu. aku harap ahli keluarga dia tak perlu alami kes macam ni, sebab aku takut dia tak kuat nak hadapi bila polis lain accuse dia macam dia accuse aku. aku jadi terfikir, kenapa. mungkin dia lupa, kita kerja bukan sekadar nak lepas dekat dunia, tapi dekat akhirat nanti. bila aku dah start tanggungjawab bekerja nanti, aku harap aku tak lupa niat aku untuk kerja dunia dan akhirat. insyaAllah. 

0 Comments:

Post a Comment

hi there
press

1-about me // 2-to follow // 3-for links // 4-my archives