Friday 21 March 2014
...@12:34

beberapa harini aku sedih. sedih sebab rasa macam keseorangan, rasa tak penting, rasa nak lari dan rasa nak rumah. dekat dekat nak final, biasalah kan semua orang in that focus mode no one’s allowed tu. I totally understand cuma aku rindu berjuang dengan sahabat. sumpah aku rindu, semalam masa solat hajat aku nampak Farah, sumpah Allah je tahu rasa tu. kami tak cakap apa apa, cuma duduk bersebelahan. Farah letak kepala dia atas bahu aku, terus menitis air mata, aku rindu. macam mana bila nanti kami dah betul betul terpisah ruang? tapi buat masa ni, aku nak letak farah, aina dan semua orang dalam hati, cuba rasa yang mereka tak pernah pergi.

semalam dia ambil result spm. I always be there for him, bila ada masalah  aku tolong, semua tips semua buku aku bagi. janji aku pegang, untuk tolak dia terus ke depan. janji aku pegang, supaya dia lebih berjaya dari aku, supaya dia tak jejak langkah salah aku. sumpah aku harap aku antara orang yang pertama yang dia ucap kata terima kasih. sumpah aku harap aku penting untuk dia. tapi aku tahu, perasaan ni salah. ni bukan ikhlas. aku tahu aku tak patut sedih, cuma aku perempuan yang lemah dalam bab perasaan. tulus, aku tak pandai sembunyi apa apa. mungkin senyum, tapi sinarnya takkan sampai mata. aku text dia, dia balas dengan kata yang aku harapkan, tapi kata itu tak sampai ke hati. aku biar text tu tak berbalas. aku simpan rasa kecewa tu. move on kata aku.

aku terfikir. kalau aku sedih dengan benda remeh macam ni, macam mana aku nak hadapi mati sendiri? aku tak dapat bayang kalau aku salah seorang orang yang menyaksikan kiamat depan mata. bagaimana? ibu sendiri mengabaikan anaknya. tinggal pulak kawan? kau nak expect kawan kau tunggu kau ke? tak dapat aku bayang kalau aku masih bersikap sebegini aku lemah hadapi hari sendiri. senang betul kau lupa sujana, biarkan tubuh sendiri tapi hati penuh terisi. kau tak pernah ditinggakannya sendiri. asal kau tak lupa sujana, berlapang dadalah. tinggal sikit lagi baki perjuangan asasi, kuat sujana kuat! 


0 Comments:

Post a Comment

hi there
press

1-about me // 2-to follow // 3-for links // 4-my archives