Thursday 2 January 2014
2014 ; still single @12:35

Hai, so selamat tahun baru? Rasanya belum terlambat kut he he he. Aku emm emm tak celebrate pun, tak pulak keluar pung pang pung pang tengok bunga api. Bukan taknak tapi ce bayang, aku nak keluar siang siang pergi makan pizza dengan gegirl gegirl aku pun abah aku dah bagi tenung laser dia, kalau keluar malam, kena pancung kaki kot huhu. So aku celebrate kat twitter jelah, jadilahkan. Huhu masa maal hiijrah takde pulak beria nak nyambut ops berubahlah sue hailah…

So aku ada lah kawan kawan aku tweet camni. 2013 single, 2014 single hashtag forever alone so sad yada yada yada. Aku pun sama jugak. huahuahua tapi nak retweet rasa tak sampai hati, sebab macam hamba yang kurang bersyukur je terfikir benda benda yang macam tu. Aku perempuan kan, memang fitrah nak memberi cinta dan harap dicintai. Nak nak lagi bila kita sorang je yang single, kawan kawan lain semua dah berdua. Sedih jugak bila tengok kawan kawan duk sweet sweet tapi aku yakin sebenarnya Allah is trying to save me from the hurt. Aku tak pernah lagi bagi cinta dan dibalas, mungkin sebab tulah setiap kali aku bagi, aku sakit. Dan sakit tu, sakit yang aku taknak dah rasa. Orang selalu cakap kan, sakit dekat luar boleh nampak, boleh letak ubat. Yang dekat dalam tu, Tuhan je yang tahu.

Ada kawan kita yang bahagia berdua sekarang, tapi tahu tak korang sebenarnya tu ujian untuk mereka. Selalu dengar term couple islamik kan? Bagi aku term tu tak releven, sebab aku tahu ada orang ketiga antaranya. Ingat senang nak lawan rasa cinta tu? Kadang kadang cinta membutakan iman. Bukan kita tak tahu, tapi kita cinta. Betul? Allah tahu yang kita takkan dapat survive ujian tu, sebab tu dia tak bukak hati sesiapa untuk 'ambik' kita jadi awek dia. Allah tahu, Allah tahu. Bersangka baiklah dengan plan Allah. Yakinlah dengan janji Allah. Dia cakap lelaki yang baik untuk perempuan yang baik. Manusia tu diciptakan berpasang-pasangan. Cuba jadi anak yang baik, hamba yang baik. Mungkin lepas tu Allah bagi kita seorang suami yang baik.

So who else, walking into 2014 single? Allah loves you. Allah loves you. Allah loves you. Let's focus on being a better muslimah! JOM? I'm quoting sheikh zakir naik - if you want the dunya to stop breaking your heart, stop giving it to the dunya. Give your heart to Allah.

Ada satu ayat Allah berbunyi macam ni (aku tak ingat ayat mana mohon maaf kalau ada hilaf) Dan ingatlah Allah maka hati kan menjadi tenang. Mudah-mudahan Allah jaga kita. :)

0 Comments:

Post a Comment

hi there
press

1-about me // 2-to follow // 3-for links // 4-my archives