Wednesday 18 December 2013
jujur.@21:56

aku rasa aku dah jumpa satu fasa dalam hidup aku yang buat aku rasa skeptikal pasal cinta. jujur aku penat. penat rasa ruang minda aku dijajah perasaan bodoh bodoh. penat nak rasa sakit yang sama ulang ulang kali. penat nak layan emosi yang tenggelam timbul hanyut entah dilanda badai yang kelam dekat mata. penat, penat aku lawan rasa mungkin-tak-secantik-dia. penat jugak, aku sakit tengok kau macam bahagia bila aku sakit (kalau cakap derita macam drama melayu klasik sangat)

jujur, kau aku benci buat masa ni. sampai hati kau. apa kau pikir hati aku ni buat pakai plastik. apa kau pikir perasaan aku main main. apa kau pikir air mata aku tak ada harga. apa kau pikir sakit aku cuma seketika. apa kau pikir kau bagus sangat. apa kau pikir tak apa, tak apa kalau mainkan aku. kau memang tak guna. kata kau kita kawan. kata kau aku kau anggap macam kawan lelaki. kata kau gelinya kalau aku suka kat kau. kalau betul itu kata hati kau, perlu ke kau bagi harapan dekat perempuan kurang cerdik macam aku? I'm not like other girls who need flowers and teddies and a candle light dinner to fall in love. I'm the girl who has weak knees for even the slightest kindness. you do realize and still you played my feelings, as if it meant nothing.

jujur, (dulu)  duduk kau di tempat yang tinggi aku letak dalam hati. baik kau, dalam jerk tu terima kasih. sakit aku yang kau ubat, terima kasih. rindu aku pada kuantan yang kau hapus, terima kasih. takut aku yang kau lenyapkan, terima kasih. lemah aku yang tak pernah kau ajuk, terima kasih. whatsapp aku yang tak pernah kau tak balas, terima kasih. untuk kenangan dari dulu hingga harini, terima kasih.

jujur, sekarang dekat mata aku, kau dah tak ada nilai.

jujur, dah mampu aku pandang kau sama macam aku pandang kau dulu.

jujur, aku takut kalau nanti ada lelaki macam kau lagi nak duduk dalam salah satu chapter buku aku. lelaki yang cakap dia beza tapi masih bagi bukti yang dia jugak sama jahanamnya.

jujur, aku harap kau rasa sakit ni, rasa dalam dalam supaya kau hidup dalam kesal.

jujur, aku tahu kau cuma cuba jadi kawan yang baik.

jujur, aku cuma ingin sayang diri sendiri.

pergilah. pergilah kau, pergilah. pergilah tolong aku mohon.

jujur, aku maafkan kau, cuma aku mintak kau main jauh jauh jangan ganggu aku lagi dah.

0 Comments:

Post a Comment

hi there
press

1-about me // 2-to follow // 3-for links // 4-my archives