Friday 6 December 2013
reminder.@15:19

i wrote it here in case i forgot again.

bismillah,
to-do-list in order to be a paradise woman

1. beriman. apa syarat iman? ada 3 - yakin dengan sepenuh hati terhadap Allah, membenarkan dengan lidah dan beramal dengan perbuatan. syarat satu dan dua mungkin mudah tapi syarat ketiga selalu diambil mudah. beramal dengan perbuatan bukan merujuk solat puasa zakat semata mata tapi dengan syariat pemakaian jugak. maka ambil masa fikir dan create an action plan. ubah.

2. beramal soleh. Allah cakap dalam surah At-Tagabun ayat 9 (boleh rujuk sendiri) tapi point dia adalah maka barang siapa yang beriman dan beramal soleh maka Allah akan kurniakan syurga dan keampunan buatnya.

3. perbanyakkan istighfar. belajar untuk selalu lihat kelemahan dan kesalahan kita, selalulah jadi orang yang meminta kemaafan dan memberi kemaafan. "Allah redha ke tak?" belajar apply soalan tu dalam setiap perbuatan kita.

4. tutup aurat dengan sempurna. pertama, pakai yang longgar longgar which kalau nak pakai ketat balut badan macam kain kapan. kedua, tebal dan tidak jarang. dan yang paling  penting tutup semua kecuali muka dan tapak tangan.

waahualam, moga Allah redha.

0 Comments:

Post a Comment

hi there
press

1-about me // 2-to follow // 3-for links // 4-my archives