Wednesday 18 December 2013
mute in the moment@21:14

aku tengah hilang satu nikmat. nikmat suara. hailah bila manusia paling bising dalam dunia ni hilang suara, rasa macam 8 jongkong emas pun tak mampu nak bayar rasa tu. (eh jap tak tak) (masalahnya ada ke yang bagi kita emas)( (k nak sedih ke tak eh) (eh jap sambung balik). tadi aku kena masuk court, lahai kabut betul uitm ni, kes kecik un masuk court. tapi sebagai pelajar berhemah yang takut kena gantung, aku hadirkan diri jugak. dengan suara yang rock gila ni, aku masuk defend diri sendiri. Ya Allah alhamdulillah sangat Allah yang Maha Penyayang mudahkan urusan. kawan aku, farah, aqil, aina and fiza teman dari pukul 230 sampai pukul 7 tercanggak depan pintu tunggu turn. terharu sangat, sungguh. aku rasa dekat hati, budi diorang jadi kenangan untuk aku sampai bila bila. jap nak cerita fasal suara sebenarnya. oklah next perenggan.

dalam sakitnya buang masa tunggu turn tadi, aku cuba buat small talk dengan orang kiri kanan. maklumlah mulut aku mana pandai senyap. tapi sakitnya hati bila cakap dua tiga kali pun masih tak mampu sampaikan apa yang nak dikatakan. dahlah tekak sakit, frust aku zzz. tapi nasib baik aku ni hilang suara je, yang dua tiga hari nanti bila Allah izin, Dia bagi pinjam balik nikmat tu. aku cuba bayangkan macam manalah hidup aku kalau aku ni bisu. ya Allah sungguh Dia tahu bertapa aku tak mampu. aku rasa aku memang betul malu sebab suka sangat tak bersyukur. haih.

0 Comments:

Post a Comment

hi there
press

1-about me // 2-to follow // 3-for links // 4-my archives